Społeczna konstrukcja filmów historycznych Pamięć zbiorowa i polityka pamięci w kinematografii polskiej
Kód: 3740Detailní popis produktu
Co lze získat při pohledu na tvorbu historických filmů z hlediska sociální teorie? Zdá se, že umožňuje především popsat a vysvětlit synchronické a diachronní vztahy mezi četnými společenskými faktory více či méně aktivně zapojenými do vytváření filmové vize minulosti. Z této perspektivy není historický film předmětem zájmu o sebe sama, ale jeho studie se neomezuje pouze na vztah mezi filmem a historiografií nebo kinematografickým průmyslem. Otázky o tom, jaký obsah film vyjadřuje, jakými prostředky, konvencemi, jak se to týká historické pravdy apod., jsou však nedostatečné pro komplexní porozumění sociálnímu jevu, jakým je historický film. Je to text kultury zapletený současně v následujících systémech: politických a ekonomických, spojených se stavem historických poznatků, procesy kolektivní paměti a zapomínání, mýty a stereotypy fungující ve společnosti.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.